FAQ

Handelsbetingelser

Bytteservice?

Vi tilbyder normalt at du enten kan bytte eller få pengene retur, hvis du fortryder dit køb indenfor 14 dage. Bemærk! Specialopgaver returneres ikke.

For at gennemføre en returnering, skal du blot kontakte os via mail eller telefon, hvorefter du kan returnere varen. Varen skal pakkes forsvarligt for at sikre unødig skade under transporten. Se endvidere vores handelsbetingelser.

Penge retur?

Ja! 14 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager din vare. Vi vil naturligvis tilbagebetale dig din fulde betaling medmindre der er sket en værdiforringelse af varen som eventuelt vil blive modregnet. Bemærk, at en tilbagebetaling kan normalt tage 5-7 bankdage at gennemføre. Se endvidere vores handelsbetingelser.

Er der garanti på Youniqa produkter?

Købelovens almindelige bestemmelser om 24 måneders reklamationsret er gældende. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Se endvidere vores Handelsbetingelser.

Hvad koster fragt og forsikring?

YOUNIQA afholder alle fragtomkostninger indenfor EU. Forsendelser til udlandet er underlagt forsendelsesomkostninger afhængigt af det land, de sendes til. Vi sender en pris ved modtagelse af ordren.

Hvis kunden fortryder købet og returnerer varen, afholder kunden de direkte fragtudgifter til returneringen. Se endvidere vores Handelsbetingelser.

Kan jeg får mit smykke repareret?

Vi laver kun reparationer på YOUNIQA smykker. Som udgangspunkt tager det normalt en uge, fra du afleverer og til du får dit smykke retur – alt afhængig af travlhed og sværhedsgrad på reparationen. Har du af særlig årsag brug for smykket hurtigere, plejer vi normalt at kunne imødekomme dette, men regn ikke med det, før det er aftalt. Vi bestræber os altid på at få smykket klart, så hurtigt så muligt.

Hvor lang tid tager en bestilling?

Leveringstiden kan variere og afhænger af, om vi har varerne på lager eller om vi skal producere dem først, men som udgangspunkt tager det max 14 dage fra den endelige bestilling. Har du af særlig årsag brug for smykket hurtigere, plejer vi normalt at kunne imødekomme dette, men regn ikke med det, før det er aftalt. Vi bestræber os altid på at få smykket klart så hurtigt så muligt.

Hvis der er tale om en specialopgave, kan der gå længere tid (det vil du blive informeret om), hvis vi f.eks. skal bestille specielle materialer til opgaven.

Kunsttryk afsendes senest sagen efter bestilling.

Fra vi sender varen til du modtager den, går der normalt 2-4 arbejdsdage i Europa og 5-7 arbejdsdage i lande udenfor EU.

Hvis en ordre indeholder flere varer, sender vi først når alle varerne er klar til afsendelse.

Hvilke betalingstyper kan anvendes?

Vi accepterer VISA, MasterCard samt American Express

Er det sikkert at handle hos Youniqa?

Alle ordrer er krypteret med Secure Sockets Layer (SSL) teknologi på både din side og vores. SSL krypterer alle dine personlige oplysninger, herunder kreditkort nummer, navn og adresse, så det ikke kan læses, da informationen overføres over internettet. For at SSL skal fungere, skal du bruge en SSL-aktiveret browser.
For din egen sikkerhed gemmer vi ikke nogen betalingsoplysninger. Betalinger sker direkte via Stripe-certificeret til PCI Service Provider Level 1, det strengeste certificeringsniveau, så vi kan garantere, at vigtige oplysninger forbliver fortrolige og private.
Når du køber noget på Youniqa.dk, indsættes pengene på en neutral es Crow-konto, så YOUNIQA ikke bliver betalt, før vi har afsendt dit produkt.

Guidelines

Hvordan finder jeg min størrelse?

Når du har valgt en vare på vores hjemmeside, har du mulighed for at vælge størrelse.

Vi har lavet forskellige størrelsesguider:

Hvordan passer jeg bedst på mine smykker?

Vi designer tidsløse smykker, som holder længst, hvis de passes på. Her kan du tilgå vores guide om  smykkepleje .

Arbejdsmetoder og materialer

Hvilke ædelmetaller anvendes i Youniqa's smykker?

Under beskrivelsen af hvert smykke i vores shop, beskriver vi det konkrete ædelmetal, der er anvendt i det pågældende smykke.

Vi arbejder primært med guld og sterling sølv, men kan også arbejde med andre ædelmetaller.  

Forgylder i?

Nej, vi arbejder slet ikke med forgyldning, forsølvning eller rhodinering.

Kan varer købt online indgraveres?

Vi har desværre ikke en laser graveringsmaskine, men vi kan formidle, at graveringen foretages andet steds inden vi sender det.

Hvilke ædelsten anvender Youniqa?

Under beskrivelsen af hvert smykke i vores shop, beskriver vi de konkrete ædelsten, der er anvendt i det pågældende smykke.

Vi tilstræber at bruge ædelsten der kan tåle hverdagsbrug f.eks. diamanter, moissanit, safir, rubin m.fl.

Vi ynder at anvende laboratoriefremstillede ædelsten som er 100% konfliktfrie og som er fremstillet uden at drive rovdrift på  naturen, men vi anvender også naturlige ædelsten fra anerkendte leverandører.

Alle laboratoriefremstillede ædelsten udmærker sig ved at være identiske med de naturlige sten dvs. de har samme kemiske sammensætning, egenskaber, hårdhed, osv.

Tester Youniqa ædelsten?

Ja, vi har branchens første instrument der kan teste diamanter og andre ædelstene, men vi leverer også certifikater fra anerkendte laboratorier på diamanter over 0.5 ct. samt andre kostbare ædelsten.

Under beskrivelsen af hvert smykke i vores shop, beskriver vi de konkrete ædelsten, der er anvendt i det pågældende smykke.

Må jeg være med til at designe smykket?

Vi elsker, når du er med i den kreative proces og dine muligheder er mange! Ofte tager vores kunder udgangspunkt i et smykke fra vores kollektioner, og giver det et personligt præg, f.eks. ved at placere en sten for hvert barn, et hjerte for den du elsker, eller hvor end din fantasi rækker. Har du allerede noget i tankerne, er en god idé at få det ned på papir, så vi er sikre på, at vi forstår hvad du drømmer om, inden vi går i gang! Er der grænser? Desværre ja. Vi laver som udgangspunkt ikke smykker, der stikker i en helt anden retning, end hvem vi er. Vi laver f.eks. ikke en spinkel ring, hvis vi ikke mener den holder, og vi siger pænt nej tak, hvis vi ikke kan se os selv i designets æstetik.

Læs om processen her, og se eksempler på vores arbejde her

Gamle smykker du ikke bruger mere?

Har du gamle smykker liggende som du ikke længere bruger, kan vi omsmelte smykket og genanvende ædelstenene i et nyt design, som du selv kan være med til at lave. Se eksempler på vores arbejde her

Hvilke stempler bruger Youniqa?

Ifølge lovgivningen skal alle arbejder af ædle metaller, dvs. guld, sølv, platin og palladium, der erhvervsmæssigt fremstilles, sælges eller udbydes til salg, indeholde to stempler – et navnestempel og et holdighedsstempel. Stemplerne er købernes sikkerhed for, at  varen lever op til det, den lover’.  Alle smykker fra Youniqa  vil naturligvis leve op til lovgivningen og have de 2 stempler.